Sunday, 18 March 2012

Sorry we suggested you were a sexist bully

Today's Mail on Sunday includes this apology:

An article on January 30, 2011, suggested that Dominic Raab MP behaved as a sexist bully in a previous job as an office manager. We accept that our allegations were unfounded and we apologise to Mr Raab for the damage, embarrassment and offence caused.

Yes, that was for an article published over a year ago.

Raab explains on his blog:

On 30 January 2011, the Mail on Sunday printed a story based on two second-hand and anonymous sources implying I was a sexist bully in a previous job before becoming an MP. I told the Mail on Sunday at the time that this was a smear, and that ‘any insinuation that I have behaved improperly is false and malicious’. So when they printed the story, I sued. A year later, with seven first-hand witnesses able to vindicate my side of the case at trial, the Mail on Sunday has apologised unequivocally and paid compensation to settle the case...

This was not a crusade against the tabloid press. But, when a newspaper gets a story badly wrong like this, it is important that there is some accountability - and an apology.

No comments:

Post a comment

Thanks for taking the time to leave a comment.

Comments are moderated - generally to filter out spam and comments wishing death on people - but other messages will be approved as quickly as possible.