Thursday, 17 January 2013

'No truth whatsoever'

Five days ago, the Mirror reported that Tour de France winner Bradley Wiggins was:

teaming with Paul Weller and Bruce Foxton on new single.

The article didn't have any confirmation from Wiggins, Weller, Foxton, any of the others said to be involved, or their spokespeople. Just one anonymous source:

A source said: “It’s all incredibly exciting and has been in the pipeline for some time.

“Everything has finally been signed off though, and a date set for mid-February.”

The Mirror's article has now vanished from its website - very possibly as a result of this post on Weller's Official Facebook page:

'No truth whatsoever'.

Mike Dawes at MailOnline, the Huffington Post and the Express all repeated the story based solely, it seems, on the Mirror's anonymous source. There doesn't appear to be have been any fact-checking by any of them - just some copy-and-pasting. The Express article was published after the Weller denial.

Five days on, all three articles remain live and uncorrected.

(Hat-tip to oboogie at MailWatch Forum)


  1. Stonyground says:

    How long can tabloid papers and websites continue to publish such worthless content and expect to get paid? 20p may seem a small amount to pay for a daily newspaper, but it works out at £50 per year. Stop wasting your money and put it toward a special treat for your family next Christmas.

  2. Reminds me of the Viz spoof, "Beatles set to reform", following the news that " none of the members were interested, I decided to recruit 4 new musicians..." or something like that


Thanks for taking the time to leave a comment.

Comments are moderated - generally to filter out spam and comments wishing death on people - but other messages will be approved as quickly as possible.