Wednesday, 18 January 2012

MailOnline clarifies story on Dale Farm lawyers

In November, an article published by the MailOnline carried the headline:

Dale Farm lawyers scoop MASSIVE £6m of taxpayers' money to fund gypsies' legal battle

Last week, the PCC announced that following a complaint from Dr Keith Lomax of law firm Davies Gore Lomax, the Mail had added the following correction to the article:

A previous version of this article said that lawyers for the Dale Farm Travellers had "scooped" £6million of taxpayers' money to fund the Travellers' legal battle and that Davies Gore Lomax "pocketed more than £1.1 million in legal aid in 2008", and "then received a further £1.1 million last year". We also reported that Dr Lomax, the founding partner of the law firm, had stated that the work the firm did for Gypsies only made up a tiny "fraction" of their lucrative business.

We are happy to clarify that the £6million referred to was for the entirety of the firm's legal aid costs from 2006 until October 2011 including court fees, expenses, and VAT. The work the firm did for the Dale Farm Travellers was only a fraction of the firm's legal aid funded work. Dr Lomax did not say that the firm's work was a lucrative business. We regret any distress caused by the original story.

It has also changed the headline, which now reads: 'Revealed: How lawyers acting for Dale Farm gypsies have scooped £6m of taxpayers' money in the last five years'.


  1. So they stated something which is patently false. How do they get away with this crap?

  2. Funny how in even the changed headline they manage to twist things so the lawyers are still the bad guys for doing legal aid work the same as most lawyers do I would guess


Thanks for taking the time to leave a comment.

Comments are moderated - generally to filter out spam and comments wishing death on people - but other messages will be approved as quickly as possible.