Wednesday, 24 November 2010

Sorry we said you 'stormed out'

Minority Thought reports on a curious apology from the Daily Express:

In our article “And here’s the latest...it’s all over for Wright” on 13 August 2010, inaccurate information was published about Ian Wright.

We accept that Mr Wright did not “storm out” of 'Live from Studio 5' and that he was asked not to attend the television studio after it was decided that his contract would not be renewed.

We apologise to Mr Wright for any distress or inconvenience which may have been caused by this article.

The Daily Star has also published the same apology today, although their original headline was 'TV host out after off-screen bust-up.'

Minority Thought wonders:

Given that the Express' [and Star's] owner, Richard Desmond, recently also became the owner of Channel 5, would I be the only one in thinking that this "error" might not have been an accident?

No.

Meanwhile, the Independent has also had to apologise today:

On 21 July 2010 we published an article about terrorism in the UK which included photographs of eight men with the caption: "Liquid bomb plot – 2006". We wish to make it clear that one of those pictured, Donald Stewart-Whyte, right, was acquitted of all terrorism-related charges. We apologise for any distress caused by the inclusion of his photograph in this context.

1 comment:

Thanks for taking the time to leave a comment.

Comments are moderated - generally to filter out spam and comments wishing death on people - but other messages will be approved as quickly as possible.