Wednesday, 19 October 2011

Two 'substantial' payouts in two days for the Mail

On 19 September, the Daily Mail published the following apology to Osmond Kilkenny:

On March 27, 2010, in an article headlined ‘Family at war over Subo’s millions’, we reported concerns of Susan Boyle’s family about her then manager Mr Kilkenny. We did not intend to suggest that he was likely to manage Miss Boyle’s finances dishonestly and accept this is untrue. We apologise to Mr Kilkenny for this suggestion.

Today, the MediaGuardian reports that the Mail has now agreed to pay 'substantial' damages to Mr Kilkenny:

The article, which was later removed from the Daily Mail's website, was headlined "Family at war over SuBo's millions". It suggested that because of doubts over his trustworthiness Kilkenny was unsuitable or unfit to handle Boyle's affairs.

The Daily Mail has now accepted this was untrue and apologised to Kilkenny. Associated Newspapers has agreed to pay him substantial damages plus legal costs.

Nicholas Armstrong, of the solicitor's firm Charles Russell LLP, acting for Kilkenny, told the high court in London on Wednesday the allegations were "an unwarranted slur on his character and professional reputation".

This follows the news yesterday that the Mail was paying 'substantial' damages to Lady Kristina Moore

No comments:

Post a comment

Thanks for taking the time to leave a comment.

Comments are moderated - generally to filter out spam and comments wishing death on people - but other messages will be approved as quickly as possible.