Saturday, 9 October 2010

ASA upholds more complaints

In this week's adjudications from the Advertising Standards Authority, both Associated Newspapers - owners of the Mail - and the Express had complaints against them upheld.

Associated ran an ad for a device that, it was claimed, could:

save users 10% on their electricity bill.

The ASA ruled that the ad was misleading, breaching clauses on substantiation and truthfulness.

This is the third ASA ruling against the Associated in the last six weeks.

The Express' problematic ad was for a watch that was normally priced £9.95 but was being offered in a 'buy one get one free' deal for £17.95:

Express Newspapers stated that the ad contained a typo which had not been caught before going to print. They said that their supplier had explained that there was a mistake in the ad.

The ASA ruled that the ad was misleading, breaching clauses on substantiation and truthfulness.

No comments:

Post a comment

Thanks for taking the time to leave a comment.

Comments are moderated - generally to filter out spam and comments wishing death on people - but other messages will be approved as quickly as possible.